钢铁洪流

Love Sick - Bob Dylan

存档灵魂:

Love Sick
爱的病痛「相思成疾」

 

【歌词】

 

I'm walking through streets that are dead
Walking, walking with you in my head
My feet are so tired, my brain is so wired
And the clouds are weeping
我游荡在那些死寂的街,
游荡, 你游荡在我的脑海。
我的双脚疲惫, 我的头脑混乱,
积云在落泪哭泣。

 

Did I hear someone tell a lie?
Did I hear someone's distant cry?
I spoke like a child; you destroyed me with a smile
While I was sleeping
我好像听到有人在说谎?
我好像听见有人在远方哭泣?
我说话像一个天真孩子; 你的一个微笑就摧毁我的心。
在我要入睡的时候。

 

I'm sick of love but I'm in the thick of it
This kind of love I'm so sick of it
爱让我身心病痛, 但我又深陷其中不能自拔,
这种爱让我心生厌倦。

 

I see, I see lovers in the meadow
I see, I see silhouettes in the window
I watch them 'til they're gone and they leave me hanging on
To a shadow
我看见, 看见一对情侣依偎草地上,
我看见, 看见一对身影印在窗户上,
我看着他们, 直到他们走出视线, 
他们勾起我的思念, 深深的思念
一个影子。

 

I'm sick of love; I hear the clock tick
This kind of love; I'm love sick
爱让我身心憔悴; 钟表声嘀嗒着我的寂寞,
这种爱; 我爱的痛苦。

 

Sometimes the silence can be like thethunder
Sometimes I feel like I'm being plowed under
Could you ever be true? I think of you
And I wonder
有时候沉默不过是等待爆发,
有时候感觉像打碎了五味瓶,
你是真实的吗? 我又想起你,
我迷茫。

 

I'm sick of love; I wish I'd never met you
I'm sick of love; I'm trying to forget you
爱让我身心病痛; 我希望未曾遇到你
爱让我身心憔悴; 我尝试着去忘记你

 

Just don't know what to do
I'd give anything to be with you
只是我不知道如何才能做到
我的一切都烙上了你的印记


评论

热度(23)